Wednesday, May 30, 2012

KOKOMAN O KABATIYA SA QUR-AN A KAPLAGOLAGO


KOKOMAN O KABATIYA SA QUR-AN A KAPLAGOLAGO


( Q. )
AL-Muslima AL-Assila


Mga Ariya anto nai kokoman a Giya kabatiya sa Quran a kapelago... phamaka segad tasa kapiyaniya... babnara Bida'h?

( A. )
Al-Farooq Al-Mowaffaq


Assalamo 'Alaikom w.w.


So raknon a kailay go miyatharo o shaikha kiya kowa-an akn sa "Sanad" sa Qur-an na Bid'ah anan sabap sao so kabatiya sa Qur-an na Simba, na wajib a mi okit ko okit a kiyabatiya o Nabi "saw" a go so mga Sahabah "ra" sa Qur-an...


Na knaba lagid anan i kabatiya iran sa Qur-an, odi ako kharibat na sii anan miya anad ko mga Egyptians...


Salakaw san pn na gya angkanan a kabatiya sa lagid anan na obatadn ph'ndirogoda na aya dn a raramigan sa ni-at o ph'mbatiya na kapagambog, kapaki-ilayn sa kapiya i sowara... Na miyada so hadap ko kabatiya sa Qur-an...


Wallahu A'lam... Oba adn a phakato-on sa Hadith a upama na so mga Sahaba "ra" na lagid anan i kabatiya iran sa Qur-an na tharo-a niyan ka anta pkhatokawi...


Aya miyato-on akn na katharo o ibn Mas'ood "ra", pitharo iyan [ di niyo ph'mbatiya-a so Qur-an sa maka sasayan sa kabatiya sa darang'n "tobathobad" ] na mararani ron a angkanan a lagidanan a kabatiya...


Pitharo o Nabi "saw" [ sa di niyan iplagolago so Qur-an na di rkami pd ] Hadith


ogaid na so mga Ulama a Qur-an, sii ko kiyapakashompasompat o "Sanad" o Qur-an na miyagayonayon siran ko okit a kiplagolagon ko Qur-an... A lagid a kiplagolagonon anan sii ko kapagimam...


Miya aloy ko kitab a ( طبقات الحنابلة )

سئل الإمام أحمد رحمه الله عن قراءة القرآن بالألحان فقال : هذه بدعة لم تسمع عن السلف!

Maana: Ini-isha ko Imam Ahmad so kabatiya sa Qur-an a kaplagolago "lagid i Abdulbasit" na tigyan: Bid'ah anan, da makin'g ko mga Salaf!

Na tanto anan a marayag...



Ibn Al-Islam


Masha Allah masagogod anan guro ami... Langun a mia ilayakun na miakasanad sa Qur-an na aya kabitiya iyan na datar o kapagimam


Paganayrun Amer guwaknbo Guro na kailangan na mawsayengka angkaya ptharoon na Sanad para saboten o mga taw a dirun sumasabot kagea Bayrandn pkan'g e ptharoon na Sanad.,,,,




Al-Farooq Al-Mowaffaq


Aya p'tharo-on a Sanad na so kiyapakathondotondog o kapaka popo-on o bityara... Ibarat na pitharo o Nabi "saw" a so Kapamangaroma na sunat, na miyapanothol oto i Abu horayrah ibarat, na miyapanothol pman i Polan na miyapanothol pman i Polan a miyakin'g yan ibarat sa miyamanotholon oto, taman sa mini oma ki Bukhari... Na giyanan i Sanad, na o Correct so Sanad ka palaya mga papasang a Ulama a kiya okitan o katharo na correct so tothol... Opman o adn a sakato bo a kiya-okitan yan a Bokhag na di bnar so tothol... Gyanan i Sanad na sii anan ko mga tothol... Lagid o Hadith...


Na so Sanad sa Qur-an na so kiyakin'ga o Jibreel "as" ko Qur-an sii ko Allah, na miyakin'g pman o Nabi "saw" ko Jebreel "as" na miyakin'g pman o mga Sahaba "ra" ko Nabi "saw" na miyakin'g pman o mga Tabi'een ko mga Sahaba "ra" taman sa miyakawma ko masa imanto... Gyanan i Sanada...


Na sa miyaka kowa sa Sanad na aya maana niyan na mikaka-ip yan so okit a kiyabatiya-a ko Qur-an... So okit a kiyabatiya-a ron o Nabi "saw" sa dadn a bawn ribat... ( sii ko kaph'mbalsa ron )...


Na Alhamdulillah ka giya Sanad a mini oma ko pagari niyo na ika 21 ipoon ko Nabi "saw"...


Aya okit a kakowa sa Sanad na mbatiyaan ka so Qur-an sa knabangka phagilayn ipoon sa Fatiha taman sa Sorato Nas sii ko Shaikh a maka kokowa sa Sanad na khoriksiyonan ka niyan na o adn a dingkawn khasowa na dika phakakowa sa Sanad... Na lagidoto dn i kapaka thotondotondog yan taman ko Nabi "saw"...

================================


[ II ]
SO KIPLAGOLAGON KO QUR-AN


Pitharo o Nabi "saw":
من لم يتغن بالقرآن فليس منا... الحديث
Maana: Sa Tao a di niyan iplagolago so Qur-an na di rkami pd...

Pd anan a Dalil o mga Tao a Papakayn iran so lagid o kabatiya i AbdulBasit Abdussamad...

Na kna-oba iran anan khi Dalil...
ثبت عن النبي صلى الله عليه و سلم في حديث رواه مسلم ثناؤه للذي يتغنى بالقرآن يجهر به
So Nabi "saw" na biyantog yan so dii Mlagolago ko Qur-an, P'phakatanogn yan!

I Say: sii sa Hadith anan na piyakarinayag o Nabi "saw" a aya maana o kiplagolagon ko Qur-an na so kabatiya-aron sa matanog...

Pitharo i ibn Qayyim rahimahullah sii ko kitab yan a ZAD ALMA'AD:
و التغني بالقرآن يكون بالفطرة، لا بالصناعة و لا التكلف و لا المبالغة
Maana: So kiplagolagon ko Qur-an na so tabi-at a kabatiya, knaba kaplagolago a piyagantang, go knabawn p'phakapasangi a ginawa, go knaba kapanobra!

Giyanan i kabatiya o mga Al-Salaf Al-Salih, miyanga uuna-an tano ko mga Sahabah "ar" a go so mga Tabi'een...

Na so kabatiya i AbdulBasit Abdussamad na mapapadalmon a angkanan a Tlo pitharo i Ibn Qayyim a di khapakay ko kabatiya, mapapadalmon so kababaloy niyan a kaplagolago a Piyagantang, knaba oto tabi-at, aya tabi-at a kabatiya na so kabatiya a kalalayaman, mapapadalmon a angkawto a tanto a kap'khapasangi sa ginawa, ka ilayangkadn ka samabo di pliyowi a ogat a Lig yan amay ka ph'mbatiya, mapapadalmon so kap'phakasobra niyan, maana: mishobra so kiyapagantanga ko Kaplagolago na goso kap'khapasangi ko ginawa...

انظر كلام ابن القيم قي كتابه المسمى بزاد المعاد

Na miyawna pn so kiya aloya tano ko katharo o Imam Ahmad rahimahullah a ini isha-on so lagid anan a kabatiya na pitharo iyan:
هذه بدعة لم تسمع
Maana: Bid'ah anan a da makin'g ko mga Salaf...

هذا في كتاب: طبقات الحنابلة

Na sopman so pd a Dalil o sabaad a inokon bo p'phagimam'n o pd a Imam sa Saudi so lagid oto a Kabatiya oba marata?

Na tigakn: Andangka miya batiya a khapakay a kowa-an ka a Dalil so Galbk o lagid ka a Manosiya?

Ikadowa: Antai mala a Ulama sa Saudi a miyatya sa lagid anan? Sa Madinah a go Makkah mini pagimamon so lagid anan?

Ikatlo: Apiya badn i kala iyan a Ulama sii ko masa imanto o masopak o Galbk yan so Piyagayonayonan o mga Salaf na di khapakay a kowaan a Dalil...

Tigiran pman: P'khababayaan kon i Ibn Al-'Othaymeen rahimahullah so kabatiya i AbdulBasit...

Tigakn: Oway miyabatiya akn anan sa Google! Na daa reference yan, daa tod yan, daa misosoraton a Marja'...

Na khapakay a di Bnar ka matag tothol a Tao a dita katawan i btad yan!

Na ibtad ta sa Bnar na sa Usolol Fiqh na igira a miyaka shopaka so tindg o Dowa a Ulama a dingka katawan o anday mabagr kiran i Dalil na aya wajib a kawnotan ka sa mas Mala kiran i Katao...

Na Pakaisha: Antai mala i Katao ki Ibn Al-'Othaymeen a go si Imam Ahmad a go si Ibn Al-Qayyim???
Ikalimo siran langon o Allah...

Salakaw san pn na upama ka ska na khasowa aka milay so mga Dalil ka morit ka na ba aya okit a kabgay sa Kokoman amay ka miyaka shopaka so dowa a tindg sii ko Mas-alah na aya phili-in ka na sa maka aayon ko pamikiran ka a go sa kabaya aka? Anda anan maka pupu-on a Ilmo?

Antawa-a ka pagilayn ka so mga Dalil o dowa a tindg na sa maka aayonon ko mga Usol o Agama na ayangka tharima-an?

Turo-on tano o Allah ko titho a Lalan na go itawfik yan rkitano so kabaloy o Puso a linang na go mawatan ko mga rarata a pamikiran...

No comments:

Post a Comment