Sunday, December 25, 2011

SANGAN O MGA KANGODA-AN BY: MUHD RAYYAN


SANGAN O MGA KANGODA-AN BY: MUHD RAYYAN



MAKAMPUT A USAYAN KO SANGAN O MGA KANGODAAN A MGA MUSLEM:


alhamdulillahe rabbel a'lameen wabehe nastaeen wa alayhe natawwakal, wa baad  
so mga kangodaan i mababaloy a panginam o kaphagingd sa kindalomabeen ko ontol na kibansolat o rebat. skano i posu o pagtaw a o mabinasa na khasabapan mambo sa kakhaantyor o pagtaw ko masanyo.

sabap ko katatago o bagr ko mga kangodaan a mg...a muslem na makallbe siran ko allah adiso salakawkiran, pitharo o rasolollah saw : الْمُؤْمِنُ الْقَوِيُّ، خَيْرٌ وَأَحَبُّ إِلَى اللهِ مِنَ الْمُؤْمِنِ الضَّعِيف...ِ،

maana so ( mu'men a mabagr na masmapya nago phkhababayaan o allah adiso mu'men a malobay). saheh muslem.  

sabapsan na kailangan a makainunkakano a mga pagariami a mga kangodaan a mga datu nago mga bae, ka so ingdtano na matatago sa darainon na kalilipatan o kadaklan a adn a kabnaron o ingdiyan nagoso pagtawnyan na aya mala naso agamanyan.
so kangongodairka pagarikolay, so kababagowatawirka babayami na ipagizarkaanan o allah sa alongan a mawri, pitharo o rasol saw: لَا تَزُولُ قَدْمَا عَبْدٍ يَوْمَ الْقِيَامَةِ حَتَّى يُسْأَلَ: عَنْ شَبَابِهِ فِيمَا أَبْلَاهُ، وَعَنْ عُمْرِهِ فِيمَا أَفْنَاه

maana: (didn malkat so palo o orepn "manosya" sa alongan a mawri odiron miiza so kangodanyan o andanyan inosar, goso kaoyagoyagyan o andanyan pyakazanaw).  
sabproo pagarikolay na sii sangkanan a hadits na marayag a ipagizarka o allah so kangongodairka na antonaadn i indaawangka ko allah a inadnkanyan sa arta a mbebeabeatan, LAILAHA ILLALLAH.  

mga pagari ami tanodantano ka so ingd tano agoso pagtaw tano na makarorondan ko mga redoaytano na tamandn imanto na dadn makaapas so panagontaman o mga pagaritano a makaiinungka ko btad a makapanganganay sa kiplabemombow o agamatano sa mikokom ko pagltltan o mga muslem sa philippinas so kitab o allah, kagiya aya sabap na so kandadarainon o kadklan ko mga taw na aya mala na so mga kangodaan, maphmbasa imanto so katharo o mga lukstano a tegeran a:

(INUNGKAKA MADAMAN KA USA IMANTOAYA NA MYAPRAWA SO TAW SA KIYASABAYAN KAMI KA MINDARAINON KANO NA KANOGON O SADAON A PHAGORAON SA TILA NA BADN KANOGON O LO' A PHZAOD SA PATOLA A IKHAYA NA IKHADA A IKHANANAM O BANSA ) na mga pagariami na PLILIMOGAWKANO ka baamay ko zalgan a daa paro a rembar na daa sorot a iman.  

mga pagariami mamagopatano sa kaalin o batadtano ka odi sketano a mga kangodaan i magonay sa kabangon o maratabat o ingdtano nagoso pagtawtano na aya mala naso agamatano na daa ba tano nanayawa a pagalin ko btad tano, pitharo o allah sa qur'an :( إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ) maana: mataan aso allah na dinyan pagalinun so mambbtad o pagtaw taman sa diiran alenun a ginawairan.  
aya marayagsan na misasankot ko mga taw so kakhaalin o btadiran sii ko mapya phoon ko marata, na pananggilaan tano i basiirketano misangkot so di kaphthagompya o btad tano,odi na ba sii rkitano misndit so ditano kaphakaapas.  
na aya step tano sa katabangitano ko ingdtano nagoso pagtawtano na kataya:

1) paganadn tano so agamatano, ka izan a maratai paras oba dii matharo a skitano na mga kangodaan a mga muslem na  maiignoratetanobo ko agamatano a thatharoon tano a skatano i pagtawnyan, sarta a maarptano so kapakamangoawnyan.
aya bnar na sadn sa kalaakaon i sabot na kalaakaon i awidaakal nago panagontaman sa magoradoradtano sii ko antai malai masagabyan a ilmo sangkai mga wasyat o mga pagaritano.
batadilabawron mga ariyami so pantag ko "AQEEDA" odi na "PANARIMA" kagiya gyanan i capital o manosya a ophoonon madadag na makaphamagonota so langon o mga galbkayan mga panagontamanyan a mga pipiya.  ibarat o phakaibarat sa kayo na aya bkaw o paratiyaya naso AQEEDA na ophoon so bkaw o kayo na aya mabinasa na apyapn i kharimpoong ko kayo na gophoon sambr sa mabagr na khilamps angkoto a kayo ka ayanyan foudation na so bkawnyan na mandn anan so kiphapantagn o AQEEDA KO PARATIYAYA. sii sangkai myadadag so kadaklan ko mga pagtaw a mga muslem a myanga oona na tamampn imanto.  

2) indaldalmtano so btad o pgtawtano nagoso ingdtano nagoso agamatano ko kapakambbtadyan ko mga ingdtano ka antanonyan masogo ko kapanagontaman.  

3) nggalbktano sa sadn sa batanoron khagaga, sa nggolalan sa ginawa odi na tamok odi na katharo odi na pamikeran, sa ogopantano so mananamar a makaoontol ka kalokalo na isabapon o allah so kapaapas tano na opman o batano di phakaapas na aya pinakaminos na diraktano khisomarya sa alongan a maori.  
wassalam.  
matag aya makampt a osayan na phkhasomptambo o mga pagarinyo inshaallah:)

No comments:

Post a Comment